Friday, August 21, 2015

Chords for Beginners: Pink

E-book

Magic Chords - Learn to play the guitar in 50 days


Guitar Book: detailed description



Pink is today’s color. I mean today’s artist. Pink is her name, of course. On the Easy Guitar Tabs you’ll be able to learn five fantastic guitar songs by the amazing singer. The songs you are about to see are shown with lyrics and guitar chords. Here they are: Just give me a reason; Try; F*cking perfect; Family portrait and Who knew. Please share these easy guitar tabs with others, hit the Like button here on the right side and don’t forget to follow us on our social media pages! Thank You!

Pink was born on September 8th 1979 under the original name of Alecia Moore. She is an American rebel pop singer who gained popularity worldwide at the beginning of the 2000s. Pink’s father  was a guitar player who inspired her early on to join the music scene. Pink began writing songs in 1991 and made singing debut with Schools of Thought in 1992. She signed with LaFace Records and began her solo career. In spring 2000, she released her debut, "Can't Take Me Home". Pink has sold over 136 million records worldwide, over 16 million albums in the United States. Her career included three Grammy Awards, a Brit Award, and six MTV Video Music Awards. In 2009, Billboard recognized Pink as the pop songs artist of the decade, also awarded her the Woman of the Year in 2013. Also see – Easy Guitar Tabs: Blur.

Easy Guitar Tabs : Pink
Easy Guitar Tabs : Pink


Easy Guitar Tabs: Pink – Just Give Me A Reason


Lovely song with Nate Ruess’s colabotation. Just give me a reason by Pink. The lyric is very powerful and the music is amazing. Play the following guitar chords: Em, A, D, G, C, Bm and Am chords.

Easy Guitar Tabs : Pink – Just Give Me A Reason
Easy Guitar Tabs : Pink – Just Give Me A Reason
Easy Guitar Tabs : Pink – Just Give Me A Reason





Intro: Em  A  D  G  C  Bm  Am

G
Right from the start
                     C

You were a thief
                       Em


You stole my heart
        C                       G

And I your willing victim
G

I let you see the parts of me
          C                         Em
That weren't all that pretty
                 C                                G
And with every touch you fixed them

         Em                         A           D      G
Now you've been talking in your sleep, oh, oh
Em                        A       D   G
Things you never say to me, oh, oh
Em                          A       D
Tell me that you've had enough
G         C      Bm  D
Of our love, our love
G  
Just give me a reason
            D
Just a little bit's enough
            Em                                            Bm
Just a second we're not broken just bent
                      D
And we can learn to love again
G
It's in the stars
                  D                                          Em
It's been written in the scars on our hearts
                                       Bm
We're not broken just bent
                      D                      G
And we can learn to love again
G  C  Em  C …
I'm sorry I don't understand
Where all of this is coming from
I thought that we were fine
(Oh, we had everything)
Your head is running wild again
My dear we still have everythin'
And it's all in your mind
(Yeah, but this is happenin')
Em  A  D  A …
You've been havin' real bad dreams, oh, oh
You used to lie so close to me, oh, oh
There's nothing more than empty sheets
G                   C     Bm  Am              C     G    D
Between our love, our love, oh, our love, our love
G  D  Em  Bm …
Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
I never stopped
You're still written in the scars on my heart
You're not broken just bent
And we can learn to love again

Em                         Bm
Oh, tear ducts and rust
                  C
I'll fix it for us
                            D
We're collecting dust
But our love's enough
Em                     Bm
You're holding it in
You're pouring a drink
C                        Am  Bm C  D
No nothing is as bad   as   it seems
We'll come clean
G  D  Em  Bm …
Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
That we're not broken just bent
And we can learn to love again

G  D  Em  Bm …
Just give me a reason
Just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent
And we can learn to love again
It's in the stars
It's been written in the scars on our hearts
That we're not broken just bent
And we can learn to love again

G  D                                  Em
Oh, we can learn to love again
      Bm        D                    G
Oh, we can learn to love again
             Em                                   Bm
Oh, oh, that we're not broken just bent
                     D                           
And we can learn to love again …

Easy Guitar Tabs: Pink – Try


This song is just spectular, hope you agree! Pink’s voice is just so powerful. Her next song on the Easy Guitar Tabs is Try. Chords:  Am, F, C and G major guitar chords. If you want to play along with the original song, use a capo on the 2nd fret to match key!

Easy Guitar Tabs : Pink – Try
Easy Guitar Tabs : Pink – Try


Intro:  Am  F  C  G  (4x)
Am                  F                       C        G
Ever wonder about what he's doing?
Am            F                     C   G
How it all turned to lies?
Am                 F                 C     G   Am    F           C   G
Sometimes I think that it's better to never ask why
G                           F
Where there is desire
                                     C
There is gonna be a flame
                               G
Where there is a flame
                                           Am
Someone's bound to get burned
                                   F
But just because it burns
                                                C
Doesn't mean you're gonna die
                             G                                    Am
You've gotta get up and try, and try, and try
                 F                                      C
Gotta get up and try, and try, and try
                        G                                    Am  F  C  G
You gotta get up and try, and try, and try
Eh, eh, eh
Em  F  C  G …
Funny how the heart can be deceiving
More than just a couple times
Why do we fall in love so easy?
Even when it's not right
G  F  C  G  Am …
Where there is desire
There is gonna be a flame
Where there is a flame
Someone's bound to get burned
But just because it burns
Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try, and try, and try
Gotta get up and try, and try, and try
You gotta get up and try, and try, and try

Am  F  C  G …
Ever worry that it might be ruined
And does it make you wanna cry?
When you're out there doing what you're doing
Are you just getting by?
Tell me are you just getting by, by, by?
G  F  C  G  Am …
Where there is desire
There is gonna be a flame
Where there is a flame
Someone's bound to get burned
But just because it burns
Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try, and try, and try
Gotta get up and try, and try, and try
You gotta get up and try, and try, and try
Gotta get up and try, and try, and try
Gotta get up and try, and try, and try
You gotta get up and try, and try, and try
Gotta get up and try, and try, and try

You gotta get up and try, and try, and try
Gotta get up and try, and try, and try…

Easy Guitar Tabs: Pink – F*cking Perfect


The title says it all, F*cking perfect by Pink; chords in the song: G, D, Em and C major guitar chords.

Easy Guitar Tabs : Pink – F*cking Perfect
Easy Guitar Tabs : Pink – F*cking Perfect




              G                             D
Made a wrong turn once or twice
              Em                          C
Dug my way out, blood and fire
              G                   D
Bad decisions, that's alright
               Em            C
Welcome to my silly life
G                                        D
Mistreated, misplaced, misunderstood
                                   Em
Miss 'No way, it's all good'
                              C
It didn't slow me down.
G                                             D
Mistaken, always second guessing
                     Em                        C
Underestimated, look I'm still around
G                                                   D
Pretty, pretty please, don't you ever, ever feel
                     Em                         C
Like you're less than f*cking perfect
G                                                       D
Pretty, pretty please, if you ever, ever feel
                      Em                                   C
Like you're nothing, you're f*cking perfect to me
G  D  Em  C …
You're so mean (so mean) when you talk (when you talk)
About yourself. You were wrong.
Change the voices (change the voices) in your head (in your head)
Make them like you instead.
G  D  Em  C …
So complicated,
Look how we all make it.
Filled with so much hatred
Such a tired game
It's enough, I've done all I could think of
Chased down all my demons
I've seen you do the same (Oh oh)
G  D  Em  C …
Pretty, pretty please, don't you ever, ever feel
Like you're less than f*cking perfect
Pretty, pretty please, if you ever, ever feel
Like you're nothing, you're f*cking perfect to me
         G
The whole world's scared, so I swallow the fear
                D
The only thing I should be drinking is an ice cold beer
      Em                                                       C
So cool in lying and we try, try, try but we try too hard
And it's a waste of my time.
           G
Done looking for the critics, cause they're everywhere
                   D
They don't like my jeans, they don't get my hair
Em
Exchange ourselves and we do it all the time
C
Why do we do that, why do I do that (why do I do that)?
  
G     D Em           C
(Yeah!    Oh!) Oh, pretty, pretty, pretty
G  D  Em  C …
Pretty, pretty please, don't you ever, ever feel
Like you're less than f*cking perfect
Pretty, pretty please, if you ever, ever feel
Like you're nothing, you're f*cking perfect to me
(You're perfect, you're perfect)
Pretty, pretty please, if you ever, ever feel
Like you're nothing, you're f*cking perfect to me
.

Easy Guitar Tabs: Pink – Family Portrait


Another fabulous hit by Pink among the best easy guitar tabs: Family portrait. Guitar chords: Am, Dm, C, B7 and E major chords. Capo on the 3rd fret.

Easy Guitar Tabs : Pink – Family Portrait
Easy Guitar Tabs : Pink – Family Portrait
Easy Guitar Tabs : Pink – Family Portrait




Uh, uh, some deep shit, uh, uh
Am                                     Dm
Momma please stop cryin, I can't stand the sound
C                                        B7            E
Your pain is painful and its tearin' me down
Am                                Dm
I hear glasses breakin as I sit up in my bed
C                                         B7                             E
I told dad you didn't mean those nasty things you said
Am  Dm  C  B7  E …
You fight about money, bout me and my brother
And this I come home to, this is my shelter
It ain't easy growin up in World War III
Never knowin what love could be, you'll see
I don't want love to destroy me like it has done my family
Am  Dm  C  B7  E …
Can we work it out? Can we be a family?
I promise I'll be better, Mommy I'll do anything
Can we work it out? Can we be a family?
I promise I'll be better, Daddy please don't leave
Am  Dm  C  B7  E …
Daddy please stop yellin, I can't stand the sound
Make mama stop cryin, cuz I need you around
My mama she loves you, no matter what she says its true
I know that she hurts you, but remember I love you, too
Am  Dm  C  B7  E …
I ran away today, ran from the noise, ran away
Don't wanna go back to that place, but don't have no choice, no way
It ain't easy growin up in World War III
Never knowin what love could be, well I've seen
I don't want love to destroy me like it did my family
Am  Dm  C  B7  E …
Can we work it out? Can we be a family?
I promise I'll be better, Mommy I'll do anything
Can we work it out? Can we be a family?
I promise I'll be better, Daddy please don't leave
Am  Dm  C  B7  E …
In our family portrait, we look pretty happy
Let's play pretend, let's act like it comes naturally
I don't wanna have to split the holidays
I don't want two addresses
I don't want a step-brother anyways
And I don't want my mom to have to change her last name
Am  Dm  C  B7  E …
In our family portrait we look pretty happy
We look pretty normal, let's go back to that
In our family portrait we look pretty happy
Let's play pretend, act like it goes naturally
Am  Dm  C  B7  E …
In our family portrait we look pretty happy
(Can we work it out? Can we be a family?)
We look pretty normal, let's go back to that
(I promise I'll be better, Mommy I'll do anything)
In our family portrait we look pretty happy
(Can we work it out? Can we be a family?)
Let's play pretend act and like it comes so naturally
(I promise I'll be better, Daddy please don't leave)
In our family portrait we look pretty happy
(Can we work it out? Can we be a family?)
We look pretty normal, let's go back to that
(I promise I'll be better, Daddy please don't leave)
Am  Dm  C  B7  E …
Daddy don't leave … Daddy don't leave
Daddy don't leave. Turn around please
Remember that the night you left you took my shining star?
Daddy don't leave … Daddy don't leave
Daddy don't leave. Don't leave us here alone
Am  Dm  C  B7  E …
Mom will be nicer
I'll be so much better, I'll tell my brother
Oh, I won't spill the milk at dinner
I'll be so much better, I'll do everything right
I'll be your little girl forever.  I'll go to sleep at night …

Easy Guitar Tabs: Pink – Who Knew


PinkWho knew; guitar chords in the song: G, Am, Em, D and C major. For original key: Capo on the 3rd position. Stay with us for more great easy guitar tabs!

Easy Guitar Tabs : Pink – Who Knew
Easy Guitar Tabs : Pink – Who Knew
Easy Guitar Tabs : Pink – Who Knew






G
You took my hand, you showed me how
You promised me you'd be around
Am  Em   D
Uh   huh that's right
G
I took your words and I believed
In everything you said to me
Am   Em    D
Yeah huh that's right
C                            D                       Em
If someone said three years from now
G
You'd be long gone
C                             D               Em
I'd stand up and punch them out
G
Cause they're all wrong
C            D
I know better
Em                      G
Cause you said forever
C                D
And ever who knew
G  Am  Em  D …
Remember when we were such fools
And so convinced and just too cool oh no no no
I wish I could touch you again
I wish I could still call you friend
I'd give anything
C  D  Em  G …
When someone said count your blessings now
'Fore they're long gone
I guess I just didn't know how
I was all wrong
They knew better, still you said forever, and ever who knew?
G
Yeah, yeah
Am                Em                        D
I'll keep you locked in my head until we meet again
G
Until we, until we meet again
Am                         Em
And I won't forget you, my friend
D
What happened?
C  D  Em  G …
If someone said three years from now
You'd be long gone
I'd stand up and punch them out
'Cause they're all wrong and
That last kiss, I'll cherish
Until we meet again
And time makes it harder
I wish I could remember
But I keep your memory
You visit me in my sleep
My darling who knew?
G
My darling, my darling, who knew?
My darling I miss you
My darling who knew, who knew?


 

Next easy guitar tabs: Madonna


No comments:

Post a Comment